پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 161501
شيپور گراني دوباره خودرو به صدا در آمد
تاریخ انتشار : 1394/02/28 13:15:56
نمایش : 1278
چند هفته‌اي است که شيپور گراني دوباره خودرو توسط خودروسازان زده شده است و خبرهاي درگوشي نيز اين موضوع را تاييد مي‌کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، در حال حاضر دو ماه از سال ۱۳۹۴ مي‌گذرد و در اين مدت با وجود افزايش يک درصدي قيمت خودرو در ابتداي سال، شاهد بازاري آرام براي خودرو هستيم و قيمت خودرو نيز در اين مدت تا حدودي ثابت مانده است.

به گزارش افکارنيوز، اين در شرايطي است که حتي در رابطه با برخي از خودروها کاهش قيمت ۵۰۰ هزار تا ۲ ميليون تومان در بازار نسبت به سال گذشته اتفاق افتاده است. براي نمونه، خودرو پژو ۴۰۵ حدود ۵۰۰ هزار تومان و پژوپارس ۲ ميليون تومان ارزان شده است.

اما نکته اين‌جاست که در هفته‌هاي گذشته صحبت‌هاي درگوشي مديران خودروسازي از گران کردن خودرو، آن هم احتمالا از تيرماه امسال حکايت دارد. اين در حالي است که در ماه‌هاي گذشته تحريم خودرو لغو شده، قيمت دلار ثابت مانده و توليد خودرو تا ۵۰ درصد افزايش داشته است. از سوي ديگر، قطعه‌سازان نيز ديگر مشکلي براي فراهم کردن مواد اوليه براي توليد قطعه ندارند.

به عبارتي، در جايي ديگر که همه شرايط به‌گونه‌اي که اتفاقي نيفتاده خودروسازان قيمت‌ها را بالا ببرند و قيمت‌ها در بازار نيز روندي کاهش دارد، اما ظاهرا ولع خودروسازان براي گران کردن خودرو تمامي ندارد و به هيچ‌وجه به موضوع رکود حاکم بر بازار خودرو توجهي ندارند.

در همين حال، در اين شرايط دلايلي تکراري بابت افزايش احتمالي قيمت خودرو مي‌آورند و براي مردم بازگو و توجيه مي‌کنند که به هيچ‌وجه براي مردم تازگي ندارد. با اين وجود، خودروسازان همچنان مي‌گويند ما افزايش ۱۰ درصدي قيمت خودرو را مي‌خواهيم.

محاسبات افکارنيوز نشان مي‌دهد که اگر نظر خودروسازان همچون گذشته به نگاه مردم قالب شود، پرايد ۲۰ ميليون توماني در بازار ۲۲ ميليون خواهد شد و در ساير خودروهاي توليد داخل نيز بيش از ۳ ميليون افزايش قيمت خواهيم داشت.

حال سوال اين‌جاست که نبايد در اين فضاي گنگ و مبهم يک نگرش جديد وجود داشته باشد و تحقيق و تفحصي از صنعت خودرو توسط کارشناساني که وابستگي به دولت و خودروسازان ندارد، صورت گيرد؟ در واقع اين سوال مطرح است که اگر واقعا براي خودروسازان اين قيمت‌ها و اين شرايط توليد نمي‌صرفد، پس چرا توليد مي‌کنند؟ يا اگر هم توليد براي آنها صرفه اقتصادي دارد، پس چرا آه و ناله مي‌کنند؟
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html